مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 09:002021-11-15پزشكي

ذخیره سازی سلول بنیادی پالپ ریشه دندان شیری در آینده نزدیک


مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر محققان در پژوهشگاه رویان توانسته اند سلول های بنیادی پالپ دندان شامل رگ ها و اعصاب دندان را جداسازی کنند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر محققان در پژوهشگاه رویان توانسته اند سلول های بنیادی پالپ دندان شامل رگ ها و اعصاب دندان را جداسازی کنند.

ملیحه بهنامیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از منابع بافت سلول های بنیادی در بدن هر فرد دندان شیری است؛ دندان شیری در دوره ای از زندگی انسان ایجاد و سپس به صورت طبیعی از بدن جدا می شود و به عنوان یک منبع سلول های بنیادی قابل نگهداری است.

وی افزود: در حال حاضر محققان در پژوهشگاه رویان توانسته اند سلول های بنیادی پالپ دندان شامل رگ ها و اعصاب دندان را جداسازی کنند.

مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: دندان شیری یک منبع جدیدتر سلول بنیادی است؛ در حال حاضر مردم تا حد زیادی با ذخیره سازی خون بند ناف آشنا شده اند و ارائه این خدمت شناخته شده است و پالپ دندان شیری هم یک خدمت جدیدتر نسبت به خون بند ناف در زمینه سلول های بنیادی است.

وی با بیان اینکه البته هر یک از انواع سلول های بنیادی ویژگی ها و قابلیت هایی با هم دارند که به تبع تفاوت هایی را هم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی سلول بنیادی پالپ ریشه دندان شیری در آینده نزدیک

ذخیره سازی سلول بنیادی پالپ ریشه دندان شیری در آینده نزدیک